Все, что связано с «Portal Games»

21 Май


 

2016.09.24: Отсекая все лишнее – создание настольной игры «Rattle, Battle, Grab the Loot»
* 2015.04.03: Игнаций о плагиате и о мировом коллективном мозговом штурме
* 2015.01.07: Как создавался «Stronghold». Часть 5. Тесты с картами
2015.01.06: Расширение «Боты» для настольной игры «Тесей»
2014.01.08: Отзыв о настольной игре «Stronghold»
* 2014.01.07: Как создавался «Stronghold». Часть 4. Часы
* 2014.01.05: Как создавался «Stronghold». Часть 3. Дорожка Петера Принца
* 2014.01.03: Как создавался «Stronghold». Часть 2. Глазами моей души
* 2014.01.01: Как создавался «Stronghold». Часть 1. Закладка цитадели
2013.10.21: Немного от «Portal Games»
* 2013.10.16: Успех Тшевичека
* 2013.10.04: Семь ссылок от Тшевичека
* 2013.09.28: Настольная игра «Тесей», или ожидайте невозможного
* 2013.09.19: Настольная игра «Тесей», или манифест честности
* 2013.09.14: Настольная игра «Тесей», или почему меня можно назвать самым плохим тестером
* 2013.09.11: Настольная игра «Тесей», или как я вызвал Михала Орача
2013.09.09: И снова чуть-чуть о «Neuroshima Hex 3.0!»
2013.07.24: Введение в редизайноведение  (можно посмотреть на редизайны «Neuroshima Hex!»)
2013.07.09: Немного арта из «Neuroshima Hex 3.0»
2013.06.28: Мнение об игре «Конвой»
2013.06.26: Хомяки наносят ответный удар [+ Тесера]
* 2013.06.25: Да, ты можешь
* 2013.06.24: Самое главное правило
* 2013.06.22: Отзыв Тшевичека на…
2013.05.21: Новости. В основном про «Portal Games»
2013.05.16: Армия «Нефтяников»
2013.05.10: FAQ по игре «The New Era»
* 2013.04.06: Теория заговора
* 2013.04.01: Глобальная песочница
2013.04.01: Умные крысы для Нейрошимы
* 2013.03.31: Самый преданный фанат
2013.02.10: Возможность заказать «Stronghold: Undead»
* 2013.02.07: За 8 часов игру не сделаешь
2013.02.06: Обои с полками
* 2013.01.30: Второй шанс
2013.01.05: Планы «Portal Publishing» на 2013 год
2012.11.03: Правила игры «Конвой» (пер. с англ.)
2012.10.27: Баланс в игре «Конвой»
* 2012.10.24: История создания игры «Конвой»
2012.10.22: Сторонний обзор игры «Конвой»
2012.10.21: Ждем игру «Конвой» – смотрим карты и читаем правила
2012.10.14: FAQ по игре «Neuroshima Hex!»
2012.09.30: Видеопост 07 – Открываем коробку с игрой «Neuroshima Hex!»

Значком * я пометил статьи, написанные Игнацием на БГГ, они входят в рубрику «Игнаций Тшевичек», подробности откуда они взяты см. ниже

• все статьи на сайте помеченные тэгом «51st State: The New Era»
• все статьи на сайте помеченные тэгом «Rattle, Battle, Grab the Loot»
• все статьи на сайте помеченные тэгом «Neuroshima Hex!»
• все статьи на сайте помеченные тэгом «Robinson Crusoe»
• все статьи на сайте помеченные тэгом «Stronghold»
• все статьи на сайте помеченные тэгом «The Convoy»
• все статьи в рубрике «Игнаций Тшевичек»

 

 

 Board Games That Tell Stories на ББГ
или личный блог самого Тшевичека

 

красные — мои переводы
зеленые — чужие переводы

2015.01.21: Connecting the dots
2015.01.14: Visiting old friends [перевод]
2015.01.07: Let’s rise the bar [перевод]
2014.12.24: 3 short stories and 3 small gifts
2014.12.03: How I lost few games in Dallas
2014.11.05: Imagine Lucca
2014.10.28: Designers, Essen and charity!
2014.10.22: Essen 2014 in photos
2014.10.08: 5 things I will do at Essen 2014
2014.10.01: Gen Con versus Essen
2014.09.24: I poke you. It is your turn.
2014.09.17: The worst that can happen to you, dear gamer!
2014.09.10: I am sorry. There won’t be Vikings
2014.09.03: OK, let’s look 9 years back…
2014.08.06: 5 games I am crazy about this Gen Con
2014.07.30: 5 most insignificant things about Imperial Settlers
2014.07.23: Recurrence versus replaybility
2014.07.16: Factions, scoring and recurrence…
2014.07.09: Beware. I have a gun!
2014.07.02: Gold prospecting
2014.06.25: Forbidden desert? Not anymore.
2014.06.20: Next One!
2014.06.18: New scenario for Robinson! Have fun!
2014.06.13: This is broken game!
2014.06.11: This is hell. And I quit.
2014.06.04: Hey, gamers! You can act better!
2014.05.21: Shorters session report ever!
2014.05.16: How does a good expansion smell like?
2014.05.14: Ultra Pro gonna hate me for that [перевод]
2014.05.09: Presentation of Ruins
2014.05.01: Like a woman in shoe store…
2014.04.25: Hiding the raisins
2014.04.23: Unexpected jump back to summer 2007
2014.04.17: How much maths used for designing the game?
2014.04.11: About randomness and luck in games
2014.04.04: The Terrifying Borgo
2014.03.28: Theseus — making of!
2014.03.27: Cow gate
2014.03.19: Photo album
2014.03.14: With a little help from my friends
2014.03.12: How-to run a great brick and mortar store!
2014.03.05: BGGLeaks! World needs to know!
2014.02.28: The return of the telepaths: when an expansion ruins the game
2014.02.26: Don’t change anything!
2014.02.20: If you want to win GoldeGeenAward for Innovation in 2015…
2014.02.14: Sci-fi is childish
2014.02.12: Honor to Charles Darwin
2014.02.07: Watch out for the telepaths!
2014.02.05: A very good company
2014.01.31: What will crawl out of the toxic ooze?
2014.01.29: Stop revealing mystery, please!
2014.01.24: Can you steal your own idea?
2014.01.22: It’s hard to just walk away… ;)
2014.01.17: The player and the designer
2014.01.15: About testing games, part 4
2014.01.08: About testing, part 3
2013.12.22: About testing. Part 0,5. (by Merry)
2013.11.20: About testing, part 2
2013.11.13: About testing games, part 1
2013.11.06: It’s time to have fun
2013.10.23: Yes, I go to Kickstarter!
2013.10.20: Who is Tichu?
2013.10.17: How to hang out with Trzewik at Essen and bunch of other news…
2013.10.09: Sometimes mate, success can get you killed… [перевод]
2013.10.03: 7 links you HAVE to check! :) [перевод]
2013.09.25: Theseus — expect unexpected [перевод]
2013.09.18: Theseus — honest manifest [перевод]
2013.09.13: Theseus — or why I am worst tester ever [перевод]
2013.09.11: Theseus — how I summoned Michal Oracz [перевод]
2013.09.06: The Legacy in my opinion… (post by Merry)
2013.09.04: Gamer’s DNA
2013.08.30: To Completion… and Beyond!
2013.08.28: It’s time to call my bluff
2013.08.25: Because I’m leaving on Monday morning…
2013.08.20: The day after
2013.08.11: Two days…
2013.08.07: 10 things I wil NOT do at Gen Con 2013
2013.08.04: Gen Con is coming
2013.07.31: You have 8 weeks…
2013.07.28: Go together like a horse and carriage
2013.07.26: Strip, Strip, Stripping Away
2013.07.24: Trash it
2013.07.21: I have to whisper something to you…
2013.07.19: He better not…!
2013.07.17: It’s all about trust [перевод]
2013.07.12: Theme and Logic
2013.07.10: Does eurogame need a theme?
2013.07.05: The Needle in a Haystack or How I Came to Find a Publisher
2013.07.03: About Michiel, the guy who had a strong gut feeling…
2013.06.26: Her husband had 375 games, now has only 10! She listened to advice from Tom Vasel
2013.06.19: I played a real game! [перевод]
2013.06.12: Geeks just want to have fun
2013.05.29: Traps hidden in traps
2013.05.08: Boomerang effect
2013.05.01: Where from I take all these stories? Try a guess…
2013.04.17: Italians, emotions and Trzewiczek, who believes he can fly…
2013.04.10: I changed nice weekend into hard work weekend and still I am happy as a kid…
2013.04.03: There are no limits for me!
2013.03.27: Do you want share your life with somebody who design boardgames?
2013.03.20General Trzewiczek and his forces! [перевод здесь и здесь]
2013.03.13: This is the story!
2013.03.06There are gamers who don’t fall in love with my games. Can you believe it!? [готовиться]
2013.02.27: Global village part 2, please, I need your feedback [оригинал, перевод]
2013.02.20: When it’s with me you only need 2 minutes because I’m so intense…
2013.02.20: My turn now. (by Merry;-))
2013.02.13: Global village
2013.02.06: Trzewik and Nurnberg affairs!
2013.01.30: The rule to rule them all [перевод, Тесера]
2013.01.23: Give them a second chance! [перевод]
2013.01.16: Conspiracy Theory [перевод]
2013.01.09: Why Mitt Romney should have contacted Hasbro
2012.12.19: Thanks for 2012!
2012.11.28: How to spend weekend on game convention and don’t play a single game…
2012.11.21: Through the Ages
2012.11.14: Essen, behind the scene, part 3 (final)
2012.11.07: Why I hate Tom Vasel ;) [готовиться]
2012.10.31: Essen, behind the scene, part 2
2012.10.24: Essen, behind the scenes
2012.10.10: Designing the game is not 8 hours job [перевод]
2012.10.03: Choices are better than gun
2012.09.21: Why co-ops suck? Leader problem, man!
2012.09.19: Why co-ops suck? [перевод был здесь]
2012.09.12: The Lesson
2012.09.07: Are you designing game? You better have Vlaada Chvatil in your testing group!, part 2
2012.09.05: Are you designing game? You better have Vlaada Chvatil in your testing group!
2012.08.29: Why I needed three years to discover Frozen City? [перевод был здесь]
2012.08.22: Die Hard Merry [перевод]
2012.08.15: Poland has gamers
2012.08.09: Yes, you can :) [перевод, Тесера]
2012.08.01: Fun with testing games
2012.07.25: Hey, SCANIA! Here is a market for you!
2012.07.18: Ryu, I am so sorry I made you play Neuroshima Hex yesterday!
2012.07.11: You have to have guts to ask this question
2012.06.27: I could do it better [перевод]
2012.06.20: Never give up, my friend
2012.06.13: How I didn’t win Spiel des Jahres
2012.06.06: 5 years that changed everything
2012.05.23: Why the Steel Police?
2012.04.18: An appeal to women
2012.04.11: Can I bite your game?
2012.02.13: Ignacy, there is no such card!
2012.01.23: What Brad Pitt has to do with Neuroshima Hex…
2012.01.14: Jokes are over
2011.10.07: Never before in my life I was so close to a heart attack…
2011.10.05: Please, don’t kill me!
2011.09.29: It’s a mystery

 

 

Ваш Даниил Марков

  • уникальный пост

Настольность

Блог о настольных играх (Владивосток)